miercuri, 1 august 2007

Prizoniera in... Roma

Ma trezesc dimineata. Iau micul-dejun , citesc ziarul imi aleg hainele pe care le voi purta in ziua respectiva si le combin in cea mai placuta maniera posibila. Placuta pentru mine , pentru ca am constatat cu stupoare ca punctul meu de vedere nu coincide mereu cu al celorlalti. Insa trag speranta ca macar azi( de ce zic macar azi?! nu stiu, poate pentru ca in fiecare zi sper sa fac lucrurile cum trebuie si ziua sa nu se sfarseasca intocmai ca celelalte aruncate la gunoi) nu o sa-mi fie criticata tinuta din privirile agere si fixe ale trecatorilor grabiti. Grabiti, si totusi au timp sa ma scaneze si sa-si mai traga si concluziile.

In fine, abandonand acest subiect care este vadit lipsit de importanta, am sa trec la lucruri serioase.

Dupa cum spuneam, dupa ce ies in oras si infrunt curajoasa si plina de vointa multimea, imi organizez "planul de atac". Nu am mancat nimic, si este deja ora 12 pm, asa ca probabil prima oprire este Cafeneaua Starbucks unde voi consuma o omleta si o cafea.
Acestea fiind spuse ma indrept hotarator catre cea mai populata cafenea din zona, si-i prezint politicos chelneritei doleantele mele. Intr-o jumatate de ora imi termin masa ce vrea sa fie o combinatie imprecisa intre micul dejun care ar fi trebuit servit la ora noua si pranzul de la ora doua. Ma gandesc resemnata ca asta va fi probabil masa mea pe ziua de azi, asta in fericitul caz in care nu voi ajunge acasa atat de surmenata , si voi avea destul chef si vointa sa mai mananc ceva.
Acum...mai am de vizitat cateva monumente istorice, de colindat magazinele cu denumiri care mai de care mai populare si in voga: Prada, Armani,Gucii, Vrsace...etc. Nu ca as avea buzunarul suficient de "zornaitor" cat sa-mi pemit sa achizitionez ceva de acolo, dar am sa arunc totusi o privire inauntru. Macar de dragul arhitecturii caldirii si designului interior daca nu al produselor vestimentare.
Stiu ca ma voi simti probabil stanjenita cand vanzatoarele vor fii peste masura de amabile si de primitoare, dar am sa gasesc eu o metoda sa le evit.
Dupa voi vizita fantana ce inghite banuti pentru o dorinta. Dat fiind ca-s o fire versatila , cred ca imi voi pune dorinta pe loc, cunoscandu-ma exista cel putin 50% sanse sa mi-o schimb in decursul a trei minute amarate.

Apoi, cred ca am sa privesc ingandurata cuplurile ce se tin de mana pe strazile ce sufla praf si miros a vechi. Probabil am sa-mi scot agenda doldora de texte , fraze si propozitii alandala si o sa mai adaug ceva in repertoriu. Ca o ultima semnatura, apoi am sa ma gandesc serios ca trebuie inlocuita si am sa ma uit speriata cum paginile incep sa se "roada" singure.

Cu o bucata de panza, o agenda cu coperti visinii cumparate de la libraria "Picolino" si o esarfa in nuante de verde achizitionata de la "Bazarul cu de toate"...ma indrept obosita spre casa, aproape tarsaindu-mi picioarele decat pasind.

Izbesc usa de perete, arunc nepasatoare pungile, imi las corpul sa plonjeze in patul construit parca pentru 4 persoane( nu stiu de ii spune dublu), si ma gandesc ca nu voi mai scapa de aici.

"Sunt prizoniera in Roma!"

Niciun comentariu: