duminică, 7 octombrie 2007

Sublim sau...ridicol?!

Strada-orasul modei si al prostului gust. Zi de zi ma plimb pe strazile unui Bucuresti tot mai impregnat in kitsch. Tinere domnisoare care viseaza la cat-walkuri si adorm cu gandul la tinutele marilor creatori ai vremurilor contemporane... Le vezi mergand cu nonsalanta , traind cu iluzia stilului.

Stil- ce cuvant simplu si totusi cu ce incarcatura de sensuri. Foarte putine sunt persoanele care percep cu adevarat conotatia cuvantului "stil". Se micsoreaza simtitor numarul celor care adopta un stil propriu , exceland prin unicitate si simplitate.

Simplitate- Nu e tocmai calitatea cea mai intalnita in ziua de azi. Cu cat esti mai "incarcat" si aduci mai mult cu un pom de Craciun- ce-i drept unul superb si minutios ornat- cu atat esti mai invidiat si mai copiat. Si nu sunt de vina oamenii care il adopta ,ci cei care il promoveaza. Revistele importante de moda cu un tiraj mai mare decat numarul de scobitori fabricate intr-un deceniu, impresioneaza prin ...ei bine greu de zis! Prin ceea ce tinerii din ziua de azi ar putea numi "trend". Culori, materiale si modele prost imbinate care deranjeaza vizibil si pe un necunoscator in domeniu , dar care sunt impuse si respectate de societate. Un ghid al necunoasterii cu brevet cu tot.

Ridicol- Oare de ce zic "ridicol"? Pentru ca asa si este. Este absolut ridicol sa vezi discrepanta dintre nivelul preferintelor si cel al adoptarii. Este inadmisibil sa vezi la televizor fete abea ajunse la majorat care isi pun in cap genti in loc de caciuli sau palarii si pronunta Louis Vitton cu accent englezesc prost. Te dor ochii cand deschizi la intamplare televizorul si dai de vreo "vedeta" recent lansata imbracata cu "stil" si "bun-gust" , dar si mai tare te doare capul... atunci cand fetita ta de doar 16 ani vine si iti spune ca si-ar dori si ea sa arate ca respectiva domnisoara , si mai mult de atat iti vorbeste de limbajul modei sustinand sus si tare ca mai sus-numita vedeta l-ar avea.

Limbaj- Nu este doar un mod de a comunica verbal sau non-verbal asa cum ne spunea odinioara profesorul de limba romana , ranjind pe sub mustata. Exista o sumedenie de tipuri de limbaj , limbajul trupului, limbajul gesturilor, si poate sa vi se para anacronic... limbajul hainelor. Da...din trecut si pana azi , a existat un limbaj al tinutei vestimentare. Pe masura ce avansam in timp acesta evoca altceva.

Daca acum 200 de ani, o persoana imbracata la patru ace in al carui costum sau rochie puteai distinge cu usurinta materialul calitativ si culorile spumoase ale voalurilor iti sugera bunastare , confort si un statut social demn de luat in seama , iar cei sau cele ce se distingeau prin nou lunecau usor spre ridicol, acum exista o usoara tendinta de banalizare.

In cazul in care hainele pe care le porti sunt dintr-un material de calitate nu iesi cu nimic in evidenta , in schimb cu cat esti mai extravagant , ai accesorii cat mai sofisticate si mai ciudat asortate cu atat numarul privirilor creste.

A purta o fusta neagra conica , cu o camasa rosie in dungi si pantofi cu toc cui inseamna a purta o tinuta clasica usor banala. Daca la tinuta respectiva asortezi insa niste margele mari negre si un ceas care iese cat mai mult in evidenta , te poti considera o persoana cu stil.


Nu critic aceasta evolutie a modei, este un lucru cat se poate de firesc. Numai ca vreau sa subliniez urmatoarea idee, si pentru asta va trebui sa-l citez pe marele Alecsandri :" De la sublim la ridicol este doar un pas".

10 comentarii:

Anonim spunea...

Fetita mai scuteste.ne >:D< nu mai te da du marea cunoscatoare a lumii :| e patetic :-??

Pui atatea neologisme la un loc ( sa arati cat de citita esti ) incerci sa faci un text sa aiba un pic de inteles si gata ai tras tu concluziile

Nu zic sa nu iti impartasesti parerile .. e o tara libera what the fuck :-?? dar incearca sa pari un om normal de varsta ta nu ruda lui "Shakespear" ( nu stiu sigur dak am scris bine numele ) deoarece vei avea de pierdut ( presupun eu )acum nush :| dak ti-a dat de gandit sau nu dar in fine :D noi sa fim sanatosi :))

te pup :*

Anonim spunea...

are dreptate celalalt anonim...prea incerci tu sa arati cat de citita esti,de parca ar face vreo diferenta.eu zic sa termini cu atata "desteptaciune" ca ce-i mult ,strica ;)

Luli spunea...

Dragul meu Anonim de ce te dai asa lovit in aripa?! faci parte cumva din categoria mai sus-mentionata de mine?
Care-i treaba cu neologismele... atata vreme cat nu am cuvinte plasate gresit , si toate au un inteles,nu vad ce ai avea impotriva?!
Aa si inainte sa mi-l invoci pe Skaspeare, invata sa-i scri dracu' numele cum trebuie ca nu vb de Gigi Becali.
Si asa in incheire, daca voi avea sau nu de pierdut , ramane de vazut si este strict problema mea , nu crezi?
Iti dau si eu un sfat : inainte de a critica asigura-te de calitatea criticii tale!
Te pup:*

Luli spunea...

Shakespeare...:-j

Anonim spunea...

Vai tu am uitat un "e" ... si app numele unei poet nu tine neaparat de gramatica :-?? kred :)) orikm scuze k ti-am jignit intelectul :-@ si am scris Shakespeare fara "E"

Si oricum mesajul meu a fost ca un "sfat" nu ca o amenintare sau altceva...

:D:D

Luli spunea...

Si al meu la fel :)

Anonim spunea...

Mesajul nu a fost un sfat a fost un orgoliu ranit,si exprimarea unei minti depasite(nu a fost o jignire a fost o parere:P).
In momentul in care iti arunci parerile in stanga si in dreapta ai grija ce-ti fac degetutele pe tastatura si scrie corect ca apoi te faci singur de cacao.
Ironia prost plasata nu da dovada decat de prostie.Si pentru ca stiu care va fi replica iti voi spune de acum:nu,nu ma cred desteapta si nici mai presus doar ca am senzatia ca am pus mana pe mai multe carti ca tine.Dar persoana pe care tocmai ai criticat-o e o tipa destul de modesta.


Cu tot respectul."Noi sa fim sanatosi".

Anonim spunea...

Mda in fine.. :)) :D

Desteptu' Cedeaza Primu' ;;)

Ultimu' mesaj :X gata

te poop :*:*

aa si probabil am fost un orgoliu ranit k ti-am fost o data prieten/a ( iar nu stiu dak am scris bine o data cu noul doom de acum 8-| ) si knd am scris "Shakespear " ti-am zis in paranteza k nu stiu dak am scris bine numele...da' in fine :D

aaa si ms de sustinere celalt anonim >:D< 10x :X:))

am promis ultimu' mesaj ^:)^ gata :D

iti urez sanatate :*

Luli spunea...

Stiu ca e absurd din partea mea sa intreb asta... dar daca te rog sa-mi zici cine esti si cand mi-ai fost prieten am vreo sansa sa-mi spui?

Anonim spunea...

[anonim nr. 3]

buai fenomenelor.. in scrwdriveru' mew ce naibi.. parca ati fi copi de cresa [gradinita e prea avansata pentru voi].
uite.. va dau un indiciu. duceti-va in fata oglinzii si uitati-va adanc... SUNTETI RIDICOLE!!!!!!!! patetice chiar daca stau bine sa ma gandesc. "sus-mentionatele" dvs. nu dau nici mai mult nici mai putin decat ideea ca suntem laim. ALO! suntem in secolul 21. viatza nu mai e ca acum 100 de ani. traiti prezentul nu trecutul, si poate va rezulta ceva. sau cum ar spune un "strutz" : [pastile,h,verde,cheta, ex si o viata mai usoara... hai cu toti la visare ]